daysinnepal.blogg.se

Vår resa till Nepal hösten 2013

Semester i väst

Publicerad 2013-10-13 15:28:00 i Allmänt,

Efter gårdagens lååånga bussfärd kände vi för lite mer aktivitet idag. Efter en tidig (döm om min förvåning när både Hanna och Carro vaknade före mig) frukost på en takterass med utsikt över sjön och bergen snörade vi på oss skorna och gick iväg mot World Peace Pagoda, en stupa som man kan skymta högt upp på en kulle. Det gick lite långsammare än vi hade tänkt; vi upptäckte att den första delen av vägen var kantad med en massa roliga butiker med festival rabatter. Allt ifrån täckbyxor till armband inhandlades innan vi gick vidare. Mycket uppför genom regnskog med apor och fina fjärilar innan vi kom fram till det stora templet. Fint var det, även om Himalayas snötäckta 8000-meters berg döljdes bakom envisa moln... Nu har vi duschat av oss svetten och ska ut och äta. Kanske chansar vi och äter en pizza ikväll?! Kan vara bra att variera mo-mos, chowmein och curry med nåt västerländskt... Ikväll ska vi dock försöka komma tillbaka innan 11 då det är lite inofficiellt utegångsförbud här. Gårdagskvällen slutade med en ofrivillig klättring över hostelets mur då någon glömt berätta för oss att hänglåset till grinden åker på kl 11...
 
Kraaaam från en hungrig Amanda
(ursäkta dålig kvalité på bilderna, kameran på min mobil är inte något att hurra över...)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Eva Erkén

Publicerad 2013-10-18 21:05:38

Hej Amanda!

Nu har jag varit inne och tittat och läst. Fina bilder och jättekul att få se bilder från barnhemmet och flickorna. Vad söta de är! Vad roligt att böckerna kom till användning! Hoppas nu att ni har det härligt på vandringen och att allt går bra.
Här hemma kom den första snön (!) i natt och det ligger kvar ett vitt tunt snötäcke här och där. Bara några plusgrader nu i kväll. För mig som kom från 20 graders värme i södra Frankrike igår så känns det rätt kallt ... brr!
Den här helgen är vi hemma och pysslar och tar det lugnt. Om en vecka är det höstlov för pojkarna, jag jobbar några dgr och pappa åker till Washington några dgr. Det rullar på. Jag tycker att det känns skönt att få vara hemma ett tag!

Sköt väl om er alla tre! Stor kram, Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda, Caroline & Hanna

Välkomna till vår blogg! Den 24e september åker vi, Amanda, Caroline och Hanna, till Nepal för att under 3 månader volontärarbeta på ett flickhem i Gokarna utanför Kathmandu. Här kan ni följa vår spännande resa och se vad vi har för oss. Vi vill jättegärna höra från er så lämna gärna en kommentar, då blir vi glada!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela