daysinnepal.blogg.se

Vår resa till Nepal hösten 2013

Första dygnet i bilder!

Publicerad 2013-09-26 17:06:24 i Allmänt,

Äntligen framme!
 
 
 
Lite chill på terassen
 
 
Första målitden i Nepal, champinjonsoppa (varma koppen...?)
 
 
Koll på elen, eller? Man kan ju förstå att dom har problem med strömavbrott...
 
 
Skyltningen här är det ju i alla fall inget fel på
 
Inte en helt ovanlig syn
 
 
 
 
 
På middag!
 
Mitt på dagen, mitt i gatan och mitt i all trafik så kan man faktiskt fixa vägen. Alla andra måste bara flytta på sig.
 
 
Mysig frukost
 
 
Dagens läxa; i vägkanten kan det vara lera, djup lera.
 
 
Nu får ni inga fler bilder för nu är vi hungriga och tänker äta vår 5-kronersmiddag!

Pöss.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna Dahl

Publicerad 2013-09-29 18:18:14

Hej åh va kul att se att ni är framme. Ska läsa bloggen så ofta som jag hinner! :)
Varmt lycka till nu:) Många kramar<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda, Caroline & Hanna

Välkomna till vår blogg! Den 24e september åker vi, Amanda, Caroline och Hanna, till Nepal för att under 3 månader volontärarbeta på ett flickhem i Gokarna utanför Kathmandu. Här kan ni följa vår spännande resa och se vad vi har för oss. Vi vill jättegärna höra från er så lämna gärna en kommentar, då blir vi glada!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela